SEO tekstschrijver regio Eindhoven



SEO tekstschrijver regio Eindhoven


SEO staat voor 'search engine optimalisation'. Als SEO-tekstschrijver, gevestigd in Eindhoven, zorg ik ervoor dat je site goed gevonden wordt door zoekmachines. Hoe? Door de juiste woorden te kiezen.

2 mythes…
Over websites bestaan twee hardnekkige mythes:

  1. Websites moeten leuk zijn. Ze moeten kleur hebben, animaties en sliders.
  2. Webteksten moeten kort zijn, 'want mensen lezen toch niet'.

Inmiddels weten we beter. Dat websitebezoekers ongeduldig zijn klopt. Ze willen snel ter zake komen.

Veel bezoekers hebben hun hand op de muis alsof het een pistool is. Zien ze niet snel iets wat hun aanspreekt, dan zijn ze weg. Weg dus met al die tierlantijntjes!

Een goede site komt meteen to the point. Dat betekent nog niet dat de teksten kort moeten zijn. Sterker, die mogen best was langer zijn. Zeker als ze goed geschreven zijn en als het om een product of dienst gaat die wat meer uitleg vraagt. 

Bij dure producten of ingewikkelde beslissingen zijn langere teksten zelfs noodzakelijk. Niemand geeft duizend euro uit na het lezen van een alinea van vijftig woorden.

Daar komt bij dat hoe meer relevante tekst jouw website bevat, hoe groter de kans dat Google hem vindt op de goede zoekwoorden.

Wie schrijft mijn webteksten?


De kunst is bij Google op de eerste pagina met zoekresultaten te komen, en liefst: in de topdrie te staan. De meeste mensen kijken niet verder dan de eerste pagina.

Stap voor stap
Een goede websitetekst voert een bezoeker stap voor stap door het beslissingsproces. De ene stap leidt op een heel logische manier tot de volgende. In vaktermen heet dat een funnel. Je zou het ook als een trechter of een fuik kunnen zien. Uiteindelijk besluit je tot aankoop over te gaan – of misschien toch niet.

Verkopen is verleiden. En verleiden vergt takt en tijd. Heb jij je partner gekregen door hem of haar na een beknopte uitleg over wie je bent te vragen om met je te trouwen? Nee. Zo werkt het niet. Verleiden gebeurt geleidelijk en subtiel.

Of je nu via internet producten verkoopt of (net zoals ik) diensten aanbiedt: het draait om conversie. Daarmee bedoelen we dat je website iets moet opleveren. Een (trans)actie. Bij producten is dat meestal een verkoop. Bij een dienst is het vaak de aanvraag voor een offerte of een kennismakingsgesprek.

Je klant wil snel zien wat hij via jouw site kan regelen. Laten we het hem samen makkelijk maken! Hoe? Met teksten die:

  • antwoord geven op zijn vragen
  • lekker lezen
  • goed gevonden worden door zoekmachines zoals Google

Ik wil scoren in Google


Onthoud 2 dingen:
  1. Vergeet toeters en bellen. Saai is het nieuwe hip.
  2. Het gaat tóch om de tekst, de inhoud. Niet voor niets is het motto voortaan: content is king!


Tot slot: wil je meer halen uit affiliate marketing? Ga dan naar https://www.daisycon.com/nl/