Huisstijlontwerp Eindhoven


Onderscheidende huisstijl


Stel, je werkt bij een organisatie die innovatie hoog in het vaandel heeft staan. Je werkgever werkt met de nieuwste software en jullie dienstverlening is op een slimme manier geautomatiseerd. Klanten zijn er blij mee, want het werkt doelmatig en spaart beide partijen tijd. Wel jammer van jullie logo, dat duidelijk in de vorige eeuw is ontworpen en dringend toe is aan een update...

Een huisstijl is geen wondermiddel. Eerder een vervoersmiddel. Het helpt je om van A naar B te gaan. En dan is het handig als de motor het doet en er lucht zit in de banden. Maar een (nieuw) huisstijl op zich gaat je geen succes brengen. Ook hier weer geldt de oude regel: binnen beginnen, buiten winnen.

Oogstrelend grafisch ontwerp


Het eerste wat sommige communicatiebureaus doen als ze ergens binnenkomen, is de huisstijl vernieuwen. Ik vind dat onzin. Een nieuwe huisstijl is pas zinvol als de huidige echt niet meer past, als een jas die uit de mode is geraakt of waar je uit gegroeid bent.

Professionele uitstraling


Samen met mijn vaste vormgeefster Mieke Hovens heb ik voor een aantal opdrachtgevers huisstijlen ontworpen. Verzorgd, functioneel en betaalbaar. Want laten we eerlijk zijn: als je goed werk levert, wil je ook dat je communicatie er goed uitziet!