Dichterbij, ledenblad van de Rabobank

Rabobank wil dicht bij haar leden staan, met een fijnmazig netwerk van kantoren. En met geld dat voor een deel terugvloeit naar de gemeenschap, bijvoorbeeld naar goede doelen, duurzaamheidsinitiatieven en sportverenigingen. De bank informeert haar leden over deze en andere zaken met het ledenblad 'Dichterbij'.



Tweehonderd banken, elk met hun eigen ledenblad. Dat is natuurlijk niet heel doelmatig. Bovendien: hoe straal je dan uit één bedrijf te zijn, met artikelen en een lay-out die de corporate identity schragen?

Rabobank ontwikkelde een systeem om een eenduidig ledenblad te kunnen maken. In alle bladen staat landelijke content. Een deel daarvan zit vast, maar content van de de overige pagina's kan de lokale bank vervangen door lokale artikelen.

Van Rooij Communicatie kreeg een inlog op het syteem en maakte voor diverse Rabobanken (Utrechtse Heuvelrug, Echt & omstreken, Noord-Gooiland en Geldrop en Heeze-Leende) artikelen en foto's, die vervolgens werden geüpload. Vervolgens werden alle Dichterbij's op één plek gedrukt. Logisch. Een goede bank let op de centen..